U bent hier:   Beilen

Een kort verslag van de drie excursies vmbo leerjaar 3
Bericht geplaatst op: 27-6-2019

Berlijn

Vandaag (woensdag) weer een warme dag. We hebben besloten Sachsenhausen niet te bezoeken maar in plaats daarvan naar de dierentuin te gaan. In de dierentuin was genoeg schaduw en een prachtig aquarium waar het redelijk koel was. Vanwege de warmte maken we veel gebruik van de metro en tram. Dat  is voor sommige leerlingen een geheel nieuwe ervaring.  Vanmiddag zijn we naar het Techniekmuseum geweest. Een aantal leerlingen gaf ons terug dat het waarschijnlijk een heel mooi museum is voor mensen die geïnteresseerd zijn in techniek…..

De blarenpleisters van mevrouw Oosterhuis zijn al een paar keer aangevuld en verder worden de veiligheidsspelden ook gebruikt voor de reparatie van een rok. We zijn aangenaam verrast door de nieuwe contacten die worden gelegd en die een positief effect hebben op de sfeer in de groep. De verwachting is dat het morgen (donderdag) iets koeler is waardoor we dan weer iets meer van de stad kunnen ontdekken

Ardennen

Maandag kwamen we rond 1 uur aan in Coo. We zijn vervolgens gewandeld naar het bivak terrein waar we alleen stromend water hadden. De wandeling was soms stijl omhoog, maar het uitzicht was de inspanning waard! 's Avonds hebben we gekookt op het kampvuur, kip, gepofte aardappel en maïs. Dinsdag zijn we begonnen met een touwbrug parcours en dat werd afgesloten met een coole tokkelbaan. 's Middags zijn we gaan wandelen, een mooie wandeling, maar omdat het te warm was, hebben we ons op laten halen en heeft een bus ons naar de camping gebracht. Hier hebben we lekker zelf gekookt en konden we ook lekker douchen! Woensdag hebben we een wandeling door het bos gemaakt langs de rivier de Ambleve. Dat was goed te doen. Voor donderdag staat de via ferrata op het programma en in de middag gaan we kanoën. Vrijdag hebben we nog een wandeling te maken en zullen we weer worden opgepikt door de bus die ons terug naar Beilen brengt. Verwachte aankomsttijd is 19:30-20:00u.

Zeilen

Na 2 hele warme dagen begon de ochtend bewolkt. Vanmiddag is het ideaal zeilweer: wind en zon 21 graden.
De afgelopen 2 dagen hebben de leerlingen al goed leren zeilen. Vandaag (woensdag) laten ze zien dat het echt goed gaat. Wij zijn trots op onze doorzetters